0 Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Voeding

5 goedkope eiwitrijke maaltijden voor studenten

Dat je studielening misschien geen luxe tonijnsteaks of een chique haasbiefstuk met pepersaus dekt, wil nog niet zeggen dat je geen spieren kunt kweken met een goedkoop eiwitrijk dieet.

Er zijn zoveel eiwitrijke voedingsmiddelen die portemonnee-vriendelijk zijn. Denk aan bonen in blik, kaas, eieren, pasta en af ​​en toe een kipfilet. Eiwitrijke maaltijden, inclusief ontbijt, lunch en diner, kunnen klassiekers zijn die geweldig smaken en de belangrijkste macro’s opleveren.

Lees verder om enkele van onze favoriete maaltijden voor studenten te zien die willen groeien met een beperkt budget.

In avocado gebakken eieren: 8 g eiwit per portie

Dit heerlijke vegetarische, eiwitrijke ontbijt is perfect voor een luie zondagochtend. In de basis kun je dit ontbijt maken met slechts drie ingrediënten; avocado, eieren en kaas en er een portemonnee- en macrovriendelijk ontbijt van maken. Als je er iets mooiers van wilt maken, voeg dan de rest van de versieringen toe; inclusief tomaten en spek. Heerlijk.

Recept hier

 

Vegan Chickpea Thai Jungle Curry: 28g eiwit per portie

De perfecte eiwitrijke veganistische maaltijd voor het avondeten en restjes de volgende dag. Het “vlees” van deze smakelijke curry zit in de kikkererwten en linzen. Deze zijn allebei te vinden in het blikgedeelte van de supermarkt, waardoor je enorm kunt besparen. Deze maaltijd helpt je niet alleen je dagelijkse eiwitdoel te bereiken, maar zorgt er ook voor dat je micronutriënten omhoog komen. Haal een boost aan vezels en ijzer uit je kikkererwten en haal kalium en foliumzuur uit je linzen.

Recept hier

Magere & Romige Sausage Pasta: 34 g eiwit per portie

Ah pasta … absoluut de meest betrouwbare goedkope keukenkastgenoot. Deze romige, eiwitrijke pasta maakt gebruik van goedkope basisingrediënten zoals tomaten in blik, kwark (koop het eigen merk van de supermarkt om wat te besparen) en worst. We zijn er zeker van dat dit je nieuwe diner kan zijn.

Recept hier

Spiced Apple Mug Cake: 7 g eiwit per portie

Op zoek naar iets zoets met een beetje minder cheat? Deze spiced apple mugcake is ideaal om een ​​flinke dosis eiwit binnen te krijgen zonder te veel tijd of geld te spenderen. Dit recept maakt gebruik van ingrediënten die de meesten van ons achter in onze keukenkasten hebben zitten porren. Eventuele extra’s zijn meestal behoorlijk vriendelijk voor je portemonnee. Het perfecte einde van je dag.

Recept hier

BBQ Chicken Mac ‘n’ Cheese: 37 g eiwit per portie

Een draai aan dit klassieke comfortvoedsel. BBQ-ey, romige, kaasachtige hemel, perfect om je te doen herleven van een kater. Het is essentieel om als student een goed recept met mac & cheese te hebben – en nog beter als het 37 g eiwit bevat. Met basisingrediënten als melk, kaas en pasta past dit zeker in je studentenbudget. Als je kosten wilt besparen door vlees te vermijden, probeer dan dit recept met een alternatief voor bevroren kippenvlees, of bewaar deze maaltijd voor ‘een keer per week vleestraktatie’.

Recept hier

Bericht om mee naar huis te nemen:

Hopelijk hebben we je een paar zaken gegeven om toe te voegen aan je wekelijkse boodschappenlijstje en om indruk te maken op je huisgenoten. Nu je gewapend bent met een paar eiwitrijke maaltijden, kunnen we er zeker van zijn dat je je spieren niet zult verliezen als je studielening iets eerder op is dan verwacht. Of het nu gaat om ontbijt, lunch, diner of dessert, wij staan ​​voor je klaar.

Op zoek naar meer studententips?

Hoe blijf je gezond met een studenten budget?

Voeding

Hoe blijf je gezond met een studenten budget?

2020-10-08 06:00:49van Evangeline Howarth

6 manieren om je mentale gezondheid op het goede spoor te houden als eerstejaars student

Mindset

6 manieren om je mentale gezondheid op het goede spoor te houden als eerstejaars student

2020-10-13 06:00:54van Myprotein



Monica Green

Monica Green

Schrijver en Expert