Supplementen

Weight Gainer Eiwitshakes

Het opbouwen van spieren is iets dat intense toewijding vereist, zowel binnen als buiten de sportschool. Veel mensen begrijpen dat om spieren op te bouwen, je gewichten moeten tillen, maar veel mensen denken dat ze er daarmee al zijn. Een van de belangrijkste componenten van het opbouwen van spieren is echter voeding – en niet alleen wat je eet, maar ook hoeveel je eet.

Om spieren op te bouwen, moet je lichaam in een hypercalorische staat zijn, wat betekent dat het elke dag meer calorieën binnenkrijgt dan het verbrandt. Voor sommige mensen is het echter erg moeilijk om die toestand te bereiken. Of het nu gaat om een ​​verloren eetlust of een snelle stofwisseling, als je moeite hebt om je caloriedoelen te bereiken, is een weight gainer eiwitshake misschien precies wat je nodig hebt.

Spring naar:

gainer protein shake

Verschil tussen Weight Gainer eiwit & gewoon eiwit

Net als normale eiwitshakes, zullen weight gainer shakes geen centimeter aan je borst toevoegen of je benen ’s nachts groter maken, maar na verloop van tijd kan het je helpen om die doelen te bereiken. Het verschil tussen weight gainer shakes en gewone eiwitshakes komt neer op de voedingswaarde van elke shake.

In een normale eiwitshake kun je normaal gesproken verwachten dat je 100-150 calorieën binnenkrijgt met zo’n 20-30g eiwit. Met weight gainers zijn er echter veel meer opties als het gaat om de voedingswaarden en calorieën.

Voor iemand die op zoek is naar een paar extra calorieën om de kloof te overbruggen, zijn er shakes met 400-800 calorieën per portie. Aan de andere kant, voor mensen die het extreem moeilijk vinden om aan te komen, zijn er shakes met meer dan 1000 calorieën per portie om die 4000-5000 caloriedoelen voor de dag te bereiken.

Wat zit er in een Gainer Shake?

Shakes die zijn ontworpen voor gewichtstoename, bestaan ​​meestal uit eiwitten, koolhydraten en soms vetten, waardoor ze extreem effectief kunnen zijn. Naast het vervangen van je normale eiwitshakes, hebben weightgainers bijvoorbeeld goede langzame en snelwerkende koolhydraten – perfect voor na een training om de glycogeenvoorraden te vervangen.(1) Weight gainers bevatten ook bronnen van vet, die de totale calorie-inname verhogen. Ze ondersteunen daarbij de aanmaak van de hormonen die van invloed zijn op onze gezondheid.(2) Een calorie-overschot is de sleutel tot spiergroei.

Sommige gainers bevatten zelfs creatine, wat vooral goed werkt met de snel verteerbare koolhydraten in de shake omdat ze helpen bij de opname van creatine in het lichaam.

Gainer Shakes Normale Eiwitshakes
400-800 calorieën Ongeveer 100 calorieën
Bevat extra koolhydraten en vet Bevat alleen eiwitten uit bronnen zoals whey of soja.
Kan worden gebruikt om een ​​calorie-overschot te bereiken en spieren op te bouwen Over het algemeen gebruikt voor het opbouwen van spieren
Handige bron van eiwitten Handige bron van eiwitten

Gebruik van Weight Gainer Eiwitshakes

Als het om deze shakes gaat, is het belangrijk om te weten wat je nodig hebt. Hoewel het misschien verleidelijk lijkt om aan te nemen dat een weight gainer alles is wat je nodig hebt om groter te worden, moet je onthouden dat weight gainers nog steeds supplementen zijn, en dat is wat ze voor je zullen doen -het is een aanvulling, een supplement.

Om spiermassa te krijgen, zou je elke dag ongeveer 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht moeten consumeren.

Weight gainers zijn als eiwitsupplementen, maar dan voor calorieën. Wanneer het moeilijk lijkt om aan je dagelijkse eiwitbehoefte te voldoen, kunnen eiwitshakes helpen, en hetzelfde geldt voor weight gainers. Als je moeite hebt om aan je dagelijkse caloriebehoefte te komen om spieren op te bouwen, kan een weight gainer eiwitshake je enorm helpen. Het opnemen van een calorierijke shake tussen maaltijden kan een gemakkelijkere manier zijn om je totale calorie-inname consequent te verhogen zonder het gevoel te hebben dat je tijdens de maaltijden te veel eet.

Als je echter je dagelijkse calorie- en voedingsdoelen kunt bereiken met het voedsel dat je al eet, kan een weight gainer je voortgang zelfs schaden. Dit komt omdat het toevoegen van een weight gainer er alleen maar voor zorgt dat je ongewenst vet opbouwt.

Er moet aan 3 voorwaarden worden voldaan om spieren op te bouwen: je moet meer calorieën binnenkrijgen dan je op een dag verbrandt (calorieënoverschot), je moet je spieren uitdagen om microtears (scheurtjes) te creëren om te herstellen en weer op te bouwen, en je moet voldoende eiwitten consumeren om weer op te bouwen en extra spierweefsel te kweken. Weight gainer eiwit kan de beste manier zijn om aan je voedingsbehoeften te voldoen als je hard traint in de sportschool, maar gewoon moeite hebt om voldoende calorieën binnen te krijgen.(3)

Wil je meer informatie over bulken? Lees dit artikel:

Hoe kun je het beste snel bulken? | Dit zegt de wetenschap

Voeding

Hoe kun je het beste snel bulken? | Dit zegt de wetenschap

2020-12-11 05:00:23van Alice Pearson

THE Gainer

Het vinden van een weight gainer eiwitshake die aan je macro’s voldoet en je droog houdt terwijl je spieren opbouwt, klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar THE Gainer doet precies dat.

Zoveel weight gainer eiwitshakes zitten boordevol suiker en lege calorieën, waardoor je onnatuurlijke bloedsuikerpieken ervaart en zowel vet als spieren opbouwt. THE Gainer bevat meer dan 750 calorieën uit ingrediënten met een laag suikergehalte.

De koolhydraten blend zorgt voor een snelle afgifte van energie zonder een enorme bloedsuikerspiegel piek, gevolgd door een aanhoudende afgifte van energie. Dit komt door Carb10 en sterk vertakte cyclische dextrine (HBCD), die beide een lage osmolaliteit hebben voor snelle maaglediging, zodat je een snelle initiële energieboost krijgt van HBCD en een bloedsuikercrash kunt voorkomen. De koolhydraten zullen de opgebruikte glycogeenvoorraden vervangen en helpen het eiwit te absorberen voor spieropbouw.

De eiwitmix bestaat uit hoogwaardige eiwitten die snel en langzaam vrijkomen, zodat het lichaam direct na de training kan beginnen met het opbouwen van spieren en daarmee urenlang kan doorgaan. Dit betekent maximale spiergroei van al je inspanningen in de sportschool.

Vegan Recovery Blend

Hoewel je waarschijnlijk al gewend bent om weight gainer-eiwitten te zien, zijn de meeste gemaakt van wei of een combinatie van melkeiwitten. Als je zuivel moet vermijden of ervoor kiest om een ​​plantaardig of veganistisch dieet te volgen, denk je misschien dat je pech hebt – dat is waar onze Vegan Recovery Blend om de hoek komt kijken.

Met de optimale 2:1 verhouding tussen koolhydraten en eiwitten en zowel snelle als langdurige koolhydraatbronnen, is deze veganistische eiwitblend gebouwd om je te helpen spieren op te bouwen. Het zit boordevol met plantaardige goedheid en bevat nog steeds de aminozuren (zoals BCAA’s) die je spieren nodig hebben om te herstellen en sterker te worden.(4)

De Vegan Recovery Blend is een ideale herstelshake voor na de training die je kan helpen de hypercalorische toestand te bereiken die je nodig hebt om echt vooruitgang te zien van je trainingen.

Gainer Shake Recepten

Wees creatief met je shakes – onthoud dat het doel is om de calorieën te verhogen met een goede balans van eiwitten, koolhydraten en gezonde vetten. Dit kan betekenen dat je haver, fruit of gedroogd fruit toevoegt, of een klodder pindakaas. De opties zijn eindeloos!

Inspiratie nodig? Probeer deze smakelijke recepten…

3 Budget-Vriendelijke Bulk Shakes

Recepten

3 Budget-Vriendelijke Bulk Shakes

2020-10-21 16:00:00van Lauren Dawes

Bericht om mee naar huis te nemen

Weight gainer eiwitshakes kunnen zeer nuttig zijn voor mensen die snel willen aankomen of hun caloriebehoefte willen bereiken. Ze zijn er in veel verschillende variaties en kunnen zeer handig zijn voor het bereiken van je dagelijkse voedingsdoelen.

Veelgestelde vragen

Werken weight gainers?

Weight gainers bevatten veel calorieën in de vorm van een mix van eiwitten, vetten en koolhydraten, waardoor het lichaam een ​​calorieoverschot creëert, wat vervolgens leidt tot gewichtstoename.

Wat is het verschil tussen weight gainer-eiwit en gewoon eiwit?

Normale eiwitshakes bevatten doorgaans 100-150 calorieën, die voornamelijk uit eiwitten bestaan. Weight gainer shakes bevatten meestal 400-800 calorieën, met meer koolhydraten en vet.

Hoe moet ik een weight gainer nemen?

Je zou een weight gainer moeten nemen om je voedselinname aan te vullen om je caloriebehoefte te helpen bereiken.

Al onze weight gainers shakes zoals THE Gainer, Extreme Gainer Blend, Weight Gainer Blend smaken heerlijk en zijn een betaalbare manier om aan je voedingsbehoeften te voldoen en je te helpen succesvol te bulken.

Vond je dit artikel interessant?

LEES DIT OOK:

Bulken op een budget

Voeding

Bulken op een budget

2020-12-09 13:00:37van Myprotein

Bulking Diet: een introductie tot het Hardgainer-dieet

Voeding

Bulking Diet: een introductie tot het Hardgainer-dieet

2020-12-22 06:00:15van Dawid Lyszczek

12 heerlijke recepten voor eiwitboosts gedurende de dag

Recepten

12 heerlijke recepten voor eiwitboosts gedurende de dag

2021-04-19 07:00:31van Evangeline Howarth


  1. 1.Ivy, J. L. (2001). Dietary strategies to promote glycogen synthesis after exercise. Canadian Journal of Applied Physiology26(S1), S236-S245. 
  2. Cui, X., Rosner, B., Willett, W. C., & Hankinson, S. E. (2010). Dietary fat,fiber, and carbohydrate intake and endogenous hormone levels in premenopausal women.Hormones and Cancer1(5), 265-276. 
  3. Phillips, S. M., Hartman, J. W., & Wilkinson, S. B. (2005). Dietary protein to support anabolism with resistance exercise in young men.Journal of the American College of Nutrition,24(2), 134S-139S. 
  4. Stoppani, J.,Scheett, T. P., Pena, J., Rudolph, C., Charlebois, D., & Charleston, S. C. (2009). Consuming branched-chain amino acid supplement during a resistance training program increases lean mass, muscle strength and fat loss. Journal of the International Society of Sports Nutrition6(Suppl 1), P1. 


Claire Muszalski

Claire Muszalski

Schrijver en Expert

Claire is een geregistreerde diëtiste bij de Academie voor Voeding en Diëtetiek en een gecertificeerde gezondheids- en welzijnscoach bij het Internationale Consortium voor Gezondheid en Welzijn Coaching . Ze heeft een Bachelor of Science in Biologie en een Master's degree in Clinical Dietetics and Nutrition van de Universiteit of Pittsburgh.

Praten en schrijven over eten en fitness vormen de kern van Claire's ethos, omdat ze haar ervaring graag gebruikt om anderen te helpen hun gezondheids- en welzijnsdoelen te bereiken.

Claire is ook een gecertificeerde indoor cycling-instructeur en houdt van de mentale en fysieke boost die ze krijgt van runs en yogalessen. Wanneer ze niet aan het sporten is, juicht ze de sportteams van haar woonplaats in Pittsburgh toe of kookt ze voor haar familie.

Lees hier meer over de ervaring van Claire.