Voeding

5 eenvoudige eiwitrijke ontbijtopties | Take Back Breakfast

Er is een reden waarom mensen zeggen dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Maar dat weerhoudt velen van ons er niet van om het niet de aandacht te geven die het verdient.

Als je te laat bent en geen tijd hebt om een ​​goed ontbijt te bereiden, zijn een banaan en een sneetje toast vaak al genoeg. Het is voedzaam, maar waar is het eiwit?

Als je sportwinst wilt zien, moet je bij elke maaltijd van de dag voldoende eiwitten eten. Eiwit is ook de meest verzadigende van de macronutriënten. Een eiwitrijk ontbijt zorgt er voor dat je langer een vol gevoel hebt dan een eiwitarm ontbijt.

Geloof me niet zomaar op mijn woord. Ieders favoriete voedingsdeskundige, Richie Kirwan, is het ermee eens dat we eiwitten op tafel laten als het om het ontbijt gaat. Hij besprak het in zijn video waarin hij uitlegde wat de beste tijden zijn om eiwitten te nemen. Kijk zelf maar:

 

Dit najaar hebben we er onze missie van gemaakt om mensen te herinneren aan het belang van ontbijten. Geen haast meer met een lege maag. Het is tijd om het ontbijt terug te nemen met een aantal handige, heerlijke en voedzame opties.

Breakfast Smoothie

Ten eerste hebben we een klassiek ontbijtrecept dat niet het gebruikelijke gedoe vereist. Gewoonlijk vereist een ochtend-smoothie moeilijke fruitbereiding. En dan moet je achteraf een vuile blender opruimen. Je loopt ook het risico dat je het hele huis wakker maakt terwijl je het maakt. Het is gewoon de moeite niet waard.

De nieuwe Breakfast Smoothie is de beste manier om je dag goed te beginnen zonder dat je kostbare tijd hoeft te verspillen aan geknoei in de keuken. Het enige wat je nodig hebt is 300 ml water of melk en een shaker. Mix het en ga op weg. 23 g eiwit per shake, veel voedingsvezels en keuze uit drie heerlijke smaken: Bosbes & Appel, Mango & Passievrucht en Aardbei & Banaan. De enige vraag is: welke wordt het?

Proteïne Pannenkoek Mix

Zondagochtend is niet compleet zonder een stevige stapel pannenkoeken met alle toppings. Maar ze zijn niet voor niets een weekendtraktatie. Heerlijk, maar een groot gedoe om te maken.

Protein Pancake Mix lost dat probleem op. Een kant-en-klare mix van hoogwaardige eiwitten met snel en langzaam verteerbare koolhydraten, het is de perfecte keuze voor een vullend ontbijt.

Gewoon mengen met water, in een pan gieten, goudbruin bakken en je favoriete toppings toevoegen. Voor mij kun je niet fout gaan met bosbessen en suikervrije ahornsiroop.

Perfecte Protein Oats

Haver is het OG-ontbijtvoedsel. Gebakken, ’s nachts, pap, smoothie-ingrediënt – ze zijn zo vullend en zo veelzijdig. En we zijn erin geslaagd om ze nog beter te maken. Perfect Protein Oats bevat 25g eiwit en 15g vezels per portie. Dat is nog eens een ontbijt.

Eiwitwafel

11 uur is snacktijd – toch? En je kunt een Crispy Protein Wafer niet verslaan als snack voor halverwege de ochtend. Met 15 g eiwit per reep is dit de brandstof die je nodig hebt om tot de lunch door te gaan.

Breakfast Box

Het beste tot het laatst bewaren, de Breakfast Box. Bereid je voor op de week met zeven dagen heerlijk, voedzaam eiwitrijk ontbijtopties.

Probeer elke dag van de week een nieuw ontbijt, met Impact Whey Protein, Breakfast Smoothie, Vegan Pancake Mix, Oat Flapjack, Oat Bakes, Cereal Bar en FlavDrops, allemaal in een handige herbruikbare snackbox om je collega’s jaloers op te maken.

Bericht om mee naar huis te nemen

Met deze handige, heerlijke en voedzame opties is het tijd om de ochtend te vieren en het ontbijt terug te winnen als de belangrijkste maaltijd van de dag. De volgende keer dat je uitslaapt en weinig tijd hebt, hoef je je ochtendmaaltijd niet op te offeren!

Op zoek maar ontbijtinspiratie?

BEKIJK DIT OOK:

15 eiwitrijke veganistische ontbijtrecepten om je echt vol & verzadigd te houden

Recepten

15 eiwitrijke veganistische ontbijtrecepten om je echt vol & verzadigd te houden

2022-01-28 20:00:37van Lauren Dawes



Monica Green

Monica Green

Schrijver en Expert

Monica komt oorspronkelijk uit het zuiden van Londen en studeerde af aan de Universiteit van Leeds met een graad in filosofie. Nadat ze tijdens haar studie haar liefde voor de sportschool ontdekte, voelde Monica zich aangetrokken tot krachttraining, wat haar enorm hielp tijdens stressvolle tijden als student. Ze schreef voor een populaire studentensite, en ontwikkelde haar vaardigheden als auteur en schreef dan ook regelmatig trending stukken. Ze vindt het geweldig dat ze haar liefde voor schrijven kan combineren met haar passie voor de sportschool. In haar vrije tijd houdt Monica van koken, nieuwe restaurants uitproberen met vrienden en nieuwe wandelpaden verkennen.