Training

Trainen als je zwanger bent | Belangrijke dingen om te vermijden

Trainen tijdens de zwangerschap kan best wel gecompliceerd zijn. Hoewel van aanstaande moeders niet mag worden verwacht dat ze een actieve levensstijl opgeven, zijn er een paar oefeningen die je het beste kunt vermijden.

Gelukkig staan ​​PT’s Sim en Kay klaar om bewuste moeders in spe door de do’s en don’ts van training te leiden wanneer ze een kind verwachten. Ze zijn zowel pre- als postnataal opgeleid en zijn zelf ook zwanger, dus weten het een en ander over het onderwerp…

Zoals altijd, is het altijd aan te raden om met je huisarts of verloskundige te praten om meer te weten te komen over training tijdens de zwangerschap.

Tenzij het je door een medische professional is afgeraden, is het veilig om te sporten tijdens de zwangerschap. Dat gezegd hebbende, is het beter om je aan ongeveer hetzelfde trainingsprogramma te houden dat je hebt gevolgd voordat je erachter kwam dat je zwanger was. Als je bijvoorbeeld niet voor de zwangerschap naar de spinles bent geweest, is dit waarschijnlijk niet de beste tijd om te beginnen.

Als je voor de zwangerschap niet hebt gesport, maar wel wilt beginnen, moet het nog steeds veilig zijn om dit te doen, maar vraag vooral eerst wat begeleiding.

Enkele zaken om te vermijden

Sport niet in rugligging

Met andere woorden, voer geen oefeningen uit terwijl je op je rug ligt. Dit kan de ader onderdrukken die zuurstof naar de baby transporteert.

Vermijd geforceerd uitademen met je mond dicht

Dit komt vaak voor bij zwaar gewichtheffen. Op deze manier inspannen moet je vermijden, omdat dit druk uitoefent op de buikstreek en de bloeddruk kan verhogen.

Pas je calorie-inname aan

Houd er rekening mee hoeveel calorieën je verbrandt door middel van lichaamsbeweging, zodat je zeker weet dat je nog steeds voldoende eet om rekening te houden met de behoefte van de baby. Je moet je calorieverbruik verhogen terwijl je traint én gedurende de drie trimesters.

Andere overwegingen

  • Vermijd sporten in de hitte
  • Vermijd contactsporten (bijv. voetbal, rugby en vechtsporten)

Bericht om mee naar huis te nemen

En onthoud: sporten tijdens je zwangerschap moet leuk en plezierig zijn. Zwangerschap is een ongelooflijk speciale tijd in je leven, dus voel geen druk om jezelf te pushen als je dat niet wilt. Doe waar je je goed bij voelt en maak van de gelegenheid gebruik om contact te maken met je opgroeiende baby – dat is het belangrijkste.

Vond je dit artikel nuttig?

LEES DIT OOK:

Comfort voor moeder & baby in MP Mama

Kleding

Comfort voor moeder & baby in MP Mama

2022-03-29 20:00:17van Emily Wilcock

Waarom je moet blijven sporten als je zwanger bent

Training

Waarom je moet blijven sporten als je zwanger bent

2022-03-23 20:00:00van Emily Wilcock



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Schrijver en Expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.