Supplementen

Veganistische Pre Workout: Wat Heb Je Nodig?

Of je nu nieuw of een expert bent in de wereld van pre workout supplementen, je lichaam kan niet ontkennen wat het nodig heeft om een trainingssessie niet alleen effectief, maar boven verwachtingen te maken. Ons doel is om jou ambitie van brandstof te voorzien. Met beide voeten over de drempel van de sportschool ben je halverwege, maar zelfs voor de meest ambitieuze atleten zit er een grens aan het effect van gedrevenheid, talent en integriteit.

Je lichaam heeft de juiste brandstof nodig, niet alleen voor de training, maar ook voor het herstel erna. Veganist zijn is een gezondheid en levensstijl keuze waar vele mythen en fabels aan verbonden zijn. Sommigen geloven dat je niet dezelfde hoeveelheid spier kan aankomen als met een dieet gebaseerd op vlees en zuivel. Dat is echter niet waar. Het is slechts een kwestie van weten waar je moet zoeken. In dit artikel wordt besproken welke macronutriënten van belang zijn als pre-workout. Vervolgens wordt bekeken waar je deze macronutriënten als veganist kunt vinden. Tot slot worden de vegan pre-workout supplementen besproken.

Vegan pre-workout

Pre-workout macronutriënten

Voor de meeste mensen in de sportschool die op een gezonde manier serieus willen aankomen of afvallen gaat het, als het aankomt op brandstof, niet zozeer om vlees maar om macronutriënten. Hierbij gaat het erom dat het lichaam krijgt wat het nodig heeft voor de training, en dat zijn de drie macro’s:

  • eiwitten;
  • koolhydraten;
  • vetten.

Dit zijn dingen die je gemakkelijk kunt verkrijgen uit natuurlijke voedingsmiddelen die geen vlees, zuivel of conserveringsmiddelen bevatten.

Veganistische pre-workout ingrediënten

Dus waar kun je datgene dat je nodig hebt voor je training vandaan halen voordat je aan de slag gaat?

Of je nu veganistisch leeft of niet, je zou altijd moeten proberen om je koolhydraten uit een natuurlijke, onverwerkte bron te halen. Verwerkte, of lege koolhydraten zoals ze soms worden genoemd, dragen niet veel bij als brandstof. Het lijkt een beetje op de verkeerde brandstof in je auto stoppen. Verwerkte koolhydraten vervangen door de juiste soort is zo simpel als zoete aardappels verkiezen boven Franse frietjes, volkoren boven wit brood en in het algemeen door te kiezen voor koolhydraten die zo dicht bij organisch zijn als mogelijk. Dit hoeft echter niet te betekenen dat je meer geld uit hoeft te geven.

Denk aan zaden en granen. Je hebt vast weleens gehoord dat pap de hoeksteen is van een goede start van de dag; dat werkt hetzelfde met trainingen. Havermout is een veelzijdige en effectieve manier om langzaam-verteerbare koolhydraten binnen te krijgen, die je een uur voor je training kunt mengen met veganistisch eiwit poeder.

Ongezoet gedroogd fruit is een perfecte oplossing als je behoefte hebt aan een snelle inname van gezonde koolhydraten. Als je dan toch bezig bent, je kunt je energievoorraad aanvullen met appels en bananen. Bananen zitten vol kalium, wat je in grote hoeveelheden verliest als je zweet. Naast het leveren van energie, helpen ze ook nog eens voorkomen dat je kramp krijgt in vermoeide spieren.

Enkele goede voorbeelden van koolhydraten zijn bijvoorbeeld:

  • Bruine rijst
  • Volkoren pasta
  • Quinoa, gerst, andere volkoren granen
  • Havermout

Veganistische noten boters zijn je volgende beste optie, ze bevatten veel eiwitten en energie die je door je training heen zullen helpen. Andere bronnen met veel eiwitten zijn:

  • Quinoa
  • Boekweit
  • Soja
  • Quorn
  • Rijst en bonen
  • Ezechiël brood
  • Seitan

Waarom vegan pre-workout supplementen gebruiken?

Als het dan zo simpel is om aan deze vormen te komen die weinig voorbereiding vereisen, waarom hebben we dan nog supplementen nodig?

Een goed pre workout supplement is ervoor om je training naar een nieuw niveau te tillen. Een geweldig veganistisch supplement is er één die je lichaam geeft wat het nodig heeft zonder vlees, zuivel en verwerkte ingrediënten.

Vegan Pre Workout is de eerste in de industrie als het aankomt op een geavanceerde, volledig natuurlijke, plantaardige en veganistische pre workout. Het is samengesteld uit een mix van plantenextracten en is volledig vrij van kunstmatige prestatieverhogende middelen.

Vegan Pre Workout bevat alles dat je nodig hebt en zou verwachten van een niet-veganistische pre workout zonder de kunstmatige zoet-, kleur- en smaakstoffen. Daarnaast bevat het 150mg cafeïne die je de boost zal geven om je training naar een geheel nieuw niveau te tillen.

Bericht om mee naar huis te nemen

De drie macronutriënten, eiwitten, vetten en koolhydraten zijn van groot belang als pre-workout. Ze geven je energie en voorzien je training zo van de boost die je nodig hebt. Als veganist zijn er voldoende opties om deze macronutriënten binnen te krijgen. Zoek je echter net dat extra beetje energie? Dan is de Vegan Pre Workout een goede optie. Het bevat cafeïne om je focus te geven en vermoeidheid tegen te gaan. Zo kun je als veganist alles uit je sessie halen, voor de best mogelijke resultaten.

Vond je dit artikel interessant?

LEES DIT OOK:

9 supplementen & snacks waarvan je niet wist dat ze vegan waren

Supplementen

9 supplementen & snacks waarvan je niet wist dat ze vegan waren

2022-01-06 11:00:14van Lauren Dawes

Zeven veganistische recepten om je door World Vegan Week te helpen

Recepten

Zeven veganistische recepten om je door World Vegan Week te helpen

2021-11-02 17:30:16van Emily Wilcock

De 5 beste zuivelvrije melkalternatieven

Voeding

De 5 beste zuivelvrije melkalternatieven

2019-11-16 06:00:03van Claire Muszalski



Claire Muszalski

Claire Muszalski

Schrijver en Expert

Claire is een geregistreerde diëtiste bij de Academie voor Voeding en Diëtetiek en een gecertificeerde gezondheids- en welzijnscoach bij het Internationale Consortium voor Gezondheid en Welzijn Coaching . Ze heeft een Bachelor of Science in Biologie en een Master's degree in Clinical Dietetics and Nutrition van de Universiteit of Pittsburgh.

Praten en schrijven over eten en fitness vormen de kern van Claire's ethos, omdat ze haar ervaring graag gebruikt om anderen te helpen hun gezondheids- en welzijnsdoelen te bereiken.

Claire is ook een gecertificeerde indoor cycling-instructeur en houdt van de mentale en fysieke boost die ze krijgt van runs en yogalessen. Wanneer ze niet aan het sporten is, juicht ze de sportteams van haar woonplaats in Pittsburgh toe of kookt ze voor haar familie.

Lees hier meer over de ervaring van Claire.