Voeding

Voedingsdeskundige onthult top 5 vitamines voor vrouwen

Over het algemeen hebben mannen en vrouwen vergelijkbare voedingsbehoeften en hebben ze dezelfde koolhydraten, vetten en eiwitten nodig. Maar met verschillen in hormonen en reproductieve cycli, kunnen de behoeften aan micronutriënten van mannen en vrouwen verschillen.

Als dit allemaal al ingewikkeld klinkt, maak je geen zorgen, Nutrition BSc en Myprotein senior productontwikkelaar, Katie Brown, staat klaar om eventuele verwarring op te helderen in deze aflevering van Nutritionist Explains.

Katie werkt specifiek aan Myvitamins-producten, dus ze weet echt waar ze het over heeft, vooral als het gaat om de vitaminen producten in onze schappen. Hier zijn Katie’s top vijf vitamine-aanbeveling voor vrouwen.

B12

Vitamine B12 is Katie’s eerste vitamineaanbeveling voor vrouwen omdat het lichaam het niet zelf kan maken. Katie zegt dat B12 vooral belangrijk is als je een vegetarisch of veganistisch dieet volgt, omdat B12 meestal wordt aangetroffen in dierlijke bronnen zoals melk, eieren, vlees en wat vis.

B12 helpt bij het maken van rode bloedcellen (de cellen die zuurstof door het lichaam verplaatsen). Als je een tekort aan B12 hebt, zegt Katie dat je je waarschijnlijk zwak en moe zult voelen, en dat je zelfs bloedarmoede kunt krijgen, waarbij je minder rode bloedcellen hebt die zuurstof vervoeren dan normaal.

B12 ondersteunt ook de hersenen en het zenuwstelsel en speelt daarom een ​​rol bij onze emoties, wat betekent dat het verhogen van B12 kan helpen met een positievere mindset als je een tekort hebt.

IJzer en foliumzuur

IJzer zit onder andere in vlees, tofu en groene bladgroenten, maar het kan lastig zijn om de aanbevolen 18 mg per dag binnen te krijgen zonder de hulp van een supplement.

Katie legt uit dat ijzer, net als B12, ook “essentieel is voor de vorming van rode bloedcellen en het transport van zuurstof in het bloed”. Dit is vooral belangrijk voor vrouwen, omdat er veel bloed en ijzer verloren gaat tijdens hun menstruatie. Nogmaals, net als B12 kunnen ijzertekorten bloedarmoede veroorzaken, waardoor je je duizelig, moe en zwak voelt. Dus het aanvullen van ijzer kan je die boost van energie geven die je nodig hebt.

Wat zo handig is aan ons ijzer- en foliumzuursupplement, is dat het is gemaakt met toegevoegde vitamine C, wat de ijzeropname bevordert.

Active Women

Active Women is het ultieme allroundersupplement. Met een mix van 18 essentiële vitamines en mineralen, is dit supplement “ontworpen om je elke dag op je best te voelen”.

Eerst praat Katie over vitamine C, “de OG van vitamines”, die de immuniteit en psychologische functie ondersteunt en vermoeidheid voorkomt. Er is ook calcium voor je botten, biotine voor je haar, huid en nagels, en chroom voor het metabolisme van macronutriënten.

En de lijst gaat maar door: er is CoQ10 om de interne enzymfunctie te ondersteunen, luteïne om de gezondheid van het oog te ondersteunen en lipase en amylase om de spijsvertering te bevorderen.

Biotine

Katie legt uit dat hoewel men denkt dat haaruitval iets is dat mannen treft, geschat wordt dat “tot 50% van de vrouwen op enig moment in hun leven merkbare haaruitval zal ervaren”. Dat is waar biotine binnenkomt.

Biotine is een vitamine van het B-complex en staat bekend als een zwaargewicht van de supplementen voor haar, huid en nagels, die alle drie ondersteunt om ze er gezond uit te laten zien en aan te voelen.

Het is echter een in water oplosbare vitamine, wat betekent dat het snel door het lichaam gaat, dus regelmatig als supplement nemen is een geweldige manier om je niveaus te verhogen.

Hyaluronzuur

Liefhebbers van huidverzorging zullen alles weten over dit supplement en zijn kracht om de huid van dof naar helder en bedauwd te tillen.

Hyaluronzuur is “een natuurlijk voorkomend, vochtvasthoudend molecuul in onze huid, bindweefsels, gewrichten en spieren”. Maar onze natuurlijke niveaus van hyaluronzuur nemen af ​​naarmate we ouder worden, dus het aanvullen ervan zal helpen om je natuurlijke niveaus te herstellen en je van binnenuit te laten stralen.

Bericht om mee naar huis te nemen

Hoewel de behoefte aan micronutriënten voor iedereen min of meer hetzelfde is, wordt vrouwen aangeraden meer van bepaalde supplementen te nemen vanwege de fysiologische verschillen tussen hen en mannen. Of je doelen nu fysiek of mentaal welzijn zijn, of het stimuleren van energie, deze vijf supplementen zijn een geweldige plek om te beginnen.

Vond je dit artikel interessant?

LEES DIT OOK:

6 redenen waarom krachttraining voor vrouwen is

Training

6 redenen waarom krachttraining voor vrouwen is

2022-02-05 15:00:14van Alice Pearson

Creatine voor vrouwen | Voordelen & Veiligheid

Supplementen

Creatine voor vrouwen | Voordelen & Veiligheid

2022-01-07 11:00:35van Claire Muszalski

10 beste borstoefeningen voor vrouwen

Training

10 beste borstoefeningen voor vrouwen

2021-03-21 07:00:32van Amy Golby



Monica Green

Monica Green

Schrijver en Expert

Monica komt oorspronkelijk uit het zuiden van Londen en studeerde af aan de Universiteit van Leeds met een graad in filosofie. Nadat ze tijdens haar studie haar liefde voor de sportschool ontdekte, voelde Monica zich aangetrokken tot krachttraining, wat haar enorm hielp tijdens stressvolle tijden als student. Ze schreef voor een populaire studentensite, en ontwikkelde haar vaardigheden als auteur en schreef dan ook regelmatig trending stukken. Ze vindt het geweldig dat ze haar liefde voor schrijven kan combineren met haar passie voor de sportschool. In haar vrije tijd houdt Monica van koken, nieuwe restaurants uitproberen met vrienden en nieuwe wandelpaden verkennen.