0
Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Supplementen

Tijd om je pre-workout tolerantie te resetten? Cafeïne cycling uitgelegd!

Cafeïne is een krachtig supplement om je workout een explosieve boost van energie te geven – het staat bekend om uithoudingsvermogen, herhalingen, kracht en herstel te vergroten. (1,2,3,4) Maar als je merkt dat je een extra boost van energie nodig hebt om je trainingen bij te kunnen houden, is het misschien tijd om je pre-workout supplementen te veranderen. Hoewel het verleidelijk kan zijn om een aantal scoops extra te nemen, moet je ten eerste altijd de aanbevolen dosering aanhouden, en ten tweede is er een manier om je cafeïne-tolerantie veilig te resetten. Jawel, met cafeïne cycling.

Supplementen en prestaties vóór de training

Pre-workout supplementen kunnen je helpen om harder en langer te laten trainen – waardoor je een voorsprong hebt om een ​​beter lichaam op te bouwen of je atletische prestaties te verbeteren. De meeste pre-workout supplementen bevatten cafeïne, waarvan is aangetoond dat het ernstige prestatieverhogende voordelen biedt, zoals een boost voor het uithoudingsvermogen, extra herhalingen, grotere krachtwinst en verbeterd spierherstel.(1,2,3,4)

Cafeïne Tolerantie & Cycling

Cafeïne veroorzaakt een adrenalinestoot – de fight-or-flight reactie die ervoor zorgt dat spieren samentrekken en klaar zijn voor actie. Bij chronische consumptie beginnen de bijnieren op te branden en te vermoeid te raken, samen met een groot aantal veranderingen in het centrale zenuwstelsel die de gebruikelijke reactie van het lichaam afzwakken.

Om die felbegeerde stimulerende effecten van je favoriete pre-workout te behouden, bevelen sportwetenschappers alom cafeïne cycling aan om je tolerantie te resetten.(5) Cafeïne cycling is gewoon een korte periode waarin je stopt met het consumeren van cafeïne – meestal voor ongeveer 2 weken, want uit onderzoek is gebleken, dat dit voldoende tijd is om je tolerantie te verminderen en opnieuw de effecten van cafeïne te voelen.

THE Pump

Vergeet cafeïne, THE Pump doet precies wat het zegt, zonder toegevoegde cafeïne. Deze cafeïnevrije pre-workout komt in capsule- en poedervorm en bevat een aantal optimaal gedoseerde actieve ingrediënten om vermoeidheid te verminderen, de bloedstroom en het zuurstoftransport te bevorderen en je prestaties te verbeteren als nooit tevoren.(6,7)

Het toppunt van deze pre-workout is onze gepatenteerde VASO6 waarvan klinisch is bewezen dat deze de bloedstroom verhoogt.(7) Dit verbetert het zuurstoftransport in het lichaam om je spieren te geven wat ze het meest nodig hebben. Studies hebben zelfs aangetoond dat hoewel 7 gram arginine slechts 5% vasodilatatie oplevert, 300 mg VASO6 je 50% vasodilatatie kan geven.(8,9) Als je ’s avonds traint en nog steeds het meeste uit je workout wilt halen zonder cafeïne, dan is VASO6 wat je absoluut nodig hebt om die pomp te krijgen.

We hebben ook vitamine C aan de mix toegevoegd die kan helpen vermoeidheid en vermoeidheid te verminderen, evenals ijzer en thiamine om de bloedsomloop en het cardiovasculaire systeem te ondersteunen.(6,10,11) Kortom, je staat elke keer klaar voor een geweldige training.

Je kunt ook de manier kiezen om het te nemen die het beste bij je past. Meng de mix met water en drink weg met smaken als pittige Orange Mango of verfrissende Rainbow Candy. Als je altijd onderweg bent, neem dan gewoon een capsule om je klaar te stomen voor een zware sessie.

Cafeïnevrije pre-workout

Als je de voordelen die pre-workout oplevert niet wilt missen, fungeert onze cafeïnevrije pre-workout als je perfecte cafeïne cycling buddy en kan het ook een betere keuze zijn voor late-night workout-sessies voor een goede nachtrust. Cafeïnevrije pre-workout bevat citrulline-malaat, beta-alanine en arginine alfa-ketoglutaraat (kortweg AAKG), waarvan is aangetoond dat het explosieve spierkracht en power verhoogt, het aerobe uithoudingsvermogen verhoogt en spiervermoeidheid vermindert.(12,13 , 14,15,16)

Onze Performance Stack-bundel bevat onze Pulse Pre-Workout en Cafeïnevrije Pre-Workout – je perfecte trainingspartners om je trainingen een boost te geven. En met Creatine Blend en Intra-workout hebben we al je pre-, intra- en post-workout supplementen gedekt. Ontdek alles wat je moet weten over supplementtiming voor superieure prestaties.

Hoe doe je aan cafeïne cycling?

  • Stop met het consumeren van cafeïne gedurende 14 dagen om je cafeïne-tolerantie te verminderen. Gebruik, om prestatieverhogende effecten te behouden, cafeïnevrije pre-workout of THE Pump tijdens het wisselen van je normale pre-workout shake. Na deze periode zal je cafeïnetolerantie waarschijnlijk drastisch zijn verminderd.
  • Herhaal de periode van 14 dagen regelmatig om alle prestatievoordelen te behouden die pre-workout shakes bieden.

Bericht om mee naar huis te nemen

Pre-workout supplementen kunnen je prestaties verbeteren – je naar een hoogtepunt duwen, waardoor je langer harder kunt trainen. Als je het gevoel hebt dat je training een extra energieboost nodig heeft, verhoog dan niet zomaar je dosis – het is namelijk misschien tijd om te overwegen om met je cafeïne te cyclen.


  1. Carr AJ, Gore CJ, Dawson B. Induced alkalosis and caffeine supplementation: effects on 2,000-m rowing performanceInt J Sport Nutr Exerc Metab. (2011)
  2. Glaister M, et al. Caffeine supplementation and multiple sprint running performanceMed Sci Sports Exerc. (2008)
  3. Ganio MS, et al. Effect of ambient temperature on caffeine ergogenicity during endurance exerciseEur J Appl Physiol. (2011)
  4. Loureiro, Laís Monteiro Rodrigues, Caio Eduardo Gonçalves Reis, and Teresa Helena Macedo da Costa. Effects of Coffee Components on Muscle Glycogen Recovery: A Systematic ReviewInternational journal of sport nutrition and exercise metabolism.(2018)
  5. Patel, K. (2018). Do I need to caffeine cycle?.Available: https://examine.com/nutrition/do-i-need-to-cycle-caffeine/
  6. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2010). Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin C and reduction of tiredness and fatigue (ID 139, 2622), contribution to normal psychological functions (ID 140), regeneration of the reduced form of vitamin E (ID 202), contribution to normal energy‐yielding metabolism (ID 2334, 3196), maintenance of the normal function of the immune system (ID 4321) and protection of DNA, proteins and lipids from oxidative damage (ID 3331) pursuant to Article 13 (1) of Regulation (EC) No 1924 …. EFSA Journal8(10), 1815.
  7. Kim, J. A., Formoso, G., Li, Y., Potenza, M. A., Marasciulo, F. L., Montagnani, M., & Quon, M. J. (2007). Epigallocatechin gallate, a green tea polyphenol, mediates NO-dependent vasodilation using signaling pathways in vascular endothelium requiring reactive oxygen species and Fyn.Journal of Biological Chemistry282(18), 13736-13745.
  8. SCHLAICH, M. P., JACOBI, J., Stefan, J. O. H. N., DELLES, C., FLEISCHMANN, I., & SCHMIEDER, R. E. (2000). Is l-arginine infusion an adequate tool to assess endothelium-dependent vasodilation of the human renal vasculature?Clinical Science99(4), 293-302.
  9. Fitzpatrick, D. F. (2004). S. Patent No. 6,706,756. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.
  10. DiNicolantonio, J. J., Liu, J., & O’Keefe, J. H. (2018). Thiamine and cardiovascular disease: a literature reviewProgress in cardiovascular diseases61(1), 27-32.
  11. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2014). Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to iron and contribution to normal formation of haemoglobin and red blood cells pursuant to Article 14 of Regulation (EC) No 1924/2006EFSA Journal12(1), 3515.
  12. Sureda A, et al. L-citrulline-malate influence over branched chain amino acid utilization during exerciseEur J Appl Physiol. (2010)
  13. Baguet A, et al. Important role of muscle carnosine in rowing performanceJ Appl Physiol. (2010)
  14. Sweeney KM, et al. The effect of beta-alanine supplementation on power performance during repeated sprint activityJ Strength Cond Res. (2010)
  15. Sale C, et al. Effect of β-alanine plus sodium bicarbonate on high-intensity cycling capacity. Med Sci Sports Exerc. (2011)
  16. Bailey, Stephen J., Paul G. Winyard, Anni Vanhatalo, Jamie R. Blackwell, Fred J. DiMenna, Daryl P. Wilkerson, and Andrew M. Jones. Acute L-arginine supplementation reduces the O2 cost of moderate-intensity exercise and enhances high-intensity exercise tolerance. Journal of Applied Physiology109, no. 5 (2010): 1394-1403.


Jennifer Blow

Jennifer Blow

Schrijver en Expert

Jennifer Blow is onze geregistreerde diëtist. Registered Associate Nutritionist - het Britse register van bekwame en gekwalificeerde voedingsprofessionals. Ze heeft een Bachelor of Science in Nutritional Science en een Master of Science in Research in Nutrition en is nu gespecialiseerd in het gebruik van sportsupplementen voor gezondheid en fitness, ondersteund met wetenschappelijk onderzoek.

Jennifer is geciteerd en genoemd als voedingsdeskundige in grote online publicaties, waaronder Vogue, Elle en Grazia. Dit door haar expertise in voedingswetenschap voor bewegen en gezond leven.

Haar ervaring strekt zich uit van het werken met de NHS (National Health Service) op voedingsinterventieproeven, tot specifiek wetenschappelijk onderzoek naar omega-3 vetzuursupplementen en ook het effect van fastfood op gezondheid, dat ze heeft gepresenteerd op de jaarlijkse Nutrition Society Conferentie. Jennifer is betrokken bij vele professionele ontwikkelingsevenementen om ervoor te zorgen dat haar kennis op het hoogste niveau blijft. Lees hier meer over Jennifer's ervaring.

In haar vrije tijd houdt Jennifer van wandelen en fietsen in de heuvels. In haar artikelen zul je zien dat ze ervan houdt om gezond eten aan te moedigen. Dat betekent echter zeker niet dat je een leven lang honger zult hebben.