0 Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Voeding

Mentale weerbaarheid voor succes en de ultieme voedingstest | De topstudies van deze week

Om erachter te komen wat voor jou werkt als het gaat om voeding en fitness, kan wat onderzoek nodig zijn. Dit zal met vallen en opstaan gaan. Om het je gemakkelijker te maken, bekijken we elke week enkele van de meest interessante onderzoeken, zodat je op de hoogte bent van de meest up to date wetenschap.

Deze week bekijken we wat er echt nodig is om een ​​fitnesstest voor mariniers te doorstaan ​​en of een urinetest het beste dieet voor jouw lichaam kan onthullen.

Marine training: is mentale kracht belangrijker?

De mariniers staan ​​in het Amerikaanse leger en over de hele wereld bekend als een van de best opgeleide militairen. Wat ook bekend is, is de slopende training die nodig is om dit niveau te bereiken en hoe weinigen het daadwerkelijk halen.

Wetenschappers hebben onderzocht of ze kunnen voorspellen wie de test het meest waarschijnlijk zal halen of juist niet door te kijken naar fysieke en mentale kenmerken om te zien of ze een correlatie daartussen kunnen vinden. (1)

Bij het bekijken van een totaal van 121 mariniers in opleiding (waarvan 64 de cursus hebben gehaald), vonden de onderzoekers iets dat ze niet hadden verwacht. Ze vonden geen verschillende fysieke conditie-indicatoren tussen degenen die slaagden en degenen die faalden. Wat ze wel vonden, was een aanzienlijk mentaal verschil.

Ze ontdekten dat extraverte kandidaten met een positieve en zelfverzekerde houding veel meer kans van slagen hadden in vergelijking met andere kandidaten.

Ze ontdekten ook dat ze konden voorspellen wanneer kandidaten zouden afhaken op basis van hun melding van een afname van het vertrouwen of een toename van stress of pijn voor een dag of twee voor een zware opdracht.

Het begrijpen van het soort mentale toestand dat uitval van militaire training veroorzaakt, kan het aantal mislukkingen in de toekomst mogelijk verminderen. Je kunt dit ook toepassen op je eigen training – een positieve houding is misschien nog wel krachtiger dan we dachten.

Kan deze test je dieet evalueren?

Het is iets dat velen van ons zich de hele tijd afvragen: is mijn dieet zo gezond als het zou kunnen zijn? Is het genoeg om mijn doelen van energie te voorzien? Volgens deze nieuwe studie is er een gemakkelijke manier om dat uit te zoeken.(2)

Wetenschappers hebben de urine van 1.848 mensen en de gehaltes van 46 verschillende metabolieten daarin geanalyseerd. Volgens de onderzoekers worden deze metabolieten gezien als goede indicatoren van hoe goed iemands dieet is, aangezien ze worden geproduceerd terwijl de verschillende voedingsmiddelen die worden gegeten in het lichaam worden afgebroken.

Sommige metabolieten die verschijnen, zijn bijvoorbeeld gekoppeld aan alcoholinname, terwijl andere laten zien dat de persoon citrusfruit of rood vlees heeft gegeten.

Een tweede studie heeft een technologie ontwikkeld die de unieke mix van metabolieten kan produceren die in de urine van elke persoon voorkomen.(3) Dit zou betekenen dat een persoon specifiek voedingsadvies zou kunnen krijgen, aangezien gezondheidswerkers meer specifieke informatie zouden hebben over de kwaliteit van hun eetpatroon.

Voedsel wordt op verschillende manieren door verschillende mensen verwerkt en zoals je waarschijnlijk weet, is er geen “one size fits all” -benadering als het gaat om het optimaliseren van je dieet. Deze technologie zou dat allemaal kunnen veranderen.

Bericht om mee naar huis te nemen

Wat kunnen we leren uit de onderzoeken van deze week? Misschien moeten we, om ons aan een strikt fysiek regime te houden, ook onze geest trainen. Zorgt een positieve mindset ervoor dat je eerder traint? Probeer het eens.

En als het op voeding aankomt, zijn er meer variabelen dan je zou denken – inclusief jezelf. Het kan wat vallen en opstaan ​​of zelfs professionele hulp vergen, maar uiteindelijk is het de moeite waard.

Genoten van deze topstudies?

LEES DEZE OOK:

Kan later eten leiden tot gewichtstoename? | De topstudies van deze week

Voeding

Kan later eten leiden tot gewichtstoename? | De topstudies van deze week

2020-06-30 14:00:32van Evangeline Howarth

Maakt vegetarisch eten je gezonder? | De topstudies van deze week

Voeding

Maakt vegetarisch eten je gezonder? | De topstudies van deze week

2020-06-23 14:00:45van Evangeline Howarth


1. Saxon, L., DiPaula, B., Fox, G. R., Ebert, R., Duhaime, J., Nocera, L., … & Sobhani, M. (2020). Continuous Measurement of Reconnaissance Marines in Training With Custom Smartphone App and Watch: Observational Cohort StudyJMIR mHealth and uHealth8(6), e14116.

2. Posma, J. M., Garcia-Perez, I., Frost, G., Aljuraiban, G. S., Chan, Q., Van Horn, L., … & Nicholson, J. K. (2020). Nutriome–metabolome relationships provide insights into dietary intake and metabolismNature Food, 1-11.

3. Garcia-Perez, I., Posma, J. M., Chambers, E. S., Mathers, J. C., Draper, J., Beckmann, M., … & Frost, G. (2020). Dietary metabotype modelling predicts individual responses to dietary interventionsNature Food1(6), 355-364.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Schrijver en Expert

Evangeline heeft al vanaf jonge leeftijd deelgenomen aan competitieve sporten." Als gekwalificeerde RYA Dinghy Instructor begrijpt ze het belang van goede voeding voor extreme en duursporten, met name door haar ervaring in Team GBR Squads en het aanmoedigen en coachen van haar eerste universiteitsteam.

In haar vrije tijd houdt Evangeline van hardlopen - vooral van marathons. In de weekenden zul je merken dat ze watersporten doet of op een heuvel wandelt. Haar avonden besteden ze aan een HIIT-sessie of squats in de sportschool voordat ze pittig gaat eten met een ton groenten - yum!

Lees hier meer over Evie's ervaring.