0
Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Supplementen

5 supplementen waarvan je niet wist dat ze vegan waren

Vegan worden betekent niet dat je al het eten en drinken dat je leuk vindt moet opgeven. Er zijn genoeg alternatieven om je dieet interessant en gevarieerd te houden -we hebben bovendien veel op maat gemaakte veganistische supplementen om je training te supporten.

Omdat het de Wereld Vegan-maand is, leek het ons leuk om enkele fitnessfavorieten in de schijnwerpers te zetten waarvan je je misschien niet realiseerde dat ze plantaardig waren.

Bekijk de vijf supplementen hieronder die ‘per ongeluk’ passen in je veganistische dieet:

 

1. BCAA drink

Breek een van deze pre-workout blikken open en je zult een goede training tegemoet gaan. Onze BCAA drink bevat 5 g essentiële aminozuren met vertakte ketens die van nature in eiwitten voorkomen, wat helpt bij het opbouwen en herstellen van nieuwe spieren(1) – super belangrijk voor het ondersteunen van je workouts.

Onze verfrissend fruitige drank levert ook een cafeïne-hit, die helpt om het uithoudingsvermogen te verhogen en de concentratie te verbeteren(2) tezamen met de vermoeidheid verminderende vitamines B6 en B12.(3)

Zonder dierlijke producten en zonder suiker of koolhydraten is dit de ideale trainingsbrandstof.

 

2. Baked Protein Cookie

Rijk. Heerlijk. Verukkellijk. Drie woorden die je waarschijnlijk niet meteen te binnen schieten als je denkt aan veganistische snacks, maar bijt in een van deze cookies en je zult precies zien wat we bedoelen.

Gebakken met een heerlijk pure chocoladedeeg, kokosolie en een royale besprenkeling van pure chocoladestukjes, zijn dit echt veganistische gamechangers. Ze bevatten 13 g (plantaardig) eiwit per koekje, perfect om je te helpen je dagelijkse eiwit inname te bereiken.

3. Biologische pindakaas

Nu weten we dat pindakaas waarschijnlijk al in je kast staat, waar je mogelijk, al een beetje afhankelijk van bent. Maar is het veganistisch? Het zal je misschien verbazen om te weten dat het antwoord daarop niet altijd eerlijk is..

Wat belangrijk is, is dat je er zeker van kunt zijn dat onze Biologische Pindakaas in elke variant, 100% vegan-vriendelijk is – en een eiwitgehalte van 30% heeft, wat geweldig nieuws is voor je macro’s. Verspreid over je boterham of lepel weg!

 

4. Creatine Monohydraat

Creatine is een must voor iedereen die serieus bezig is met zijn prestaties in de sportschool, op het voetbalveld of op de atletiekbaan.

Het is wetenschappelijk bewezen dat het de fysieke prestaties verbetert in opeenvolgende oefeningen van korte, intensieve training(4) – geen workout zou zonder dit geweldige stofje moeten zijn.

Aangezien de meeste natuurlijke bronnen van creatine dierlijke producten zijn, zoals rood vlees, gevogelte, vis en zuivelproducten, kan het vooral belangrijk zijn voor mensen die een plantaardig dieet volgen om een ​​supplement te vinden om hen te helpen hun inname te verhogen.

Ons Creatine Monohydraat is volledig veganistisch en superhandig om op te nemen in je fitnessroutine – voeg gewoon een schepje toe aan je gebruikelijke shakes of smoothies.

 

5. Suikervrije siroop

Wie zei dat een plantaardig dieet saai of flauw moest zijn? We zijn hier om die mythe te doorbreken met onze heerlijke suikervrije siropen.

Ze zijn verkrijgbaar in twaalf zoete en fruitige smaken, waaronder Butterscotch, Blueberry en Maple, en zijn niet alleen veganistisch, maar bevatten tevens geen suiker, vet of calorieën per portie – ideaal om je eten op te vrolijken zonder ongewenste extra’s.

Bericht om mee naar huis te nemen

We hopen dat we hebben geholpen om te bewijzen dat vegan worden absoluut niet iets vervelends is. Niets weerhoudt je ervan om je doelen te behalen met de ondersteuning van hoogwaardige, plantaardige top supplementen.


  1. Protein contributes to the growth and maintenance of muscle mass.
  2. Caffeine contributes to an increase in endurance performance and capacity, and helps to improve concentration.
  3. Vitamin B6 and B12 contribute to the reduction of tiredness and fatigue.
  4. Creatine increases physical performance in successive bursts of short-term, high-intensity exercise. The beneficial effect is obtained with a daily intake of 3g of creatine.


Lauren Dawes

Lauren Dawes

Schrijver en Expert

Lauren is afgestudeerd in de Engelse literatuur en afkomstig uit het zuiden van het Verenigd Koninkrijk. Ze is altijd al dol geweest op zwemmen, heeft de afgelopen jaren de power van krachttraining ontdekt en geniet enorm van haar wekelijkse yogales.

In de weekenden kookt of eet ze meestal een soort van brunch en geniet ze van het uitproberen van nieuwe recepten met haar huisgenoten. Ze gelooft heilig in het evenwicht tussen de sportschool en af en toe een lekkere gin.

Lees hier meer over de ervaring van Lauren.