0 Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Motivatie

5 tips om je goede voornemens voor het nieuwe jaar bij te houden

Het is alweer bijna eind januari. En of de maand nu voor je voorbij is gevlogen of pijnlijk is voortgesleept, sommige van die resoluties of doelen die je op 1 januari hebt gesteld, kunnen wat minder haalbaar lijken.

Voel je niet slecht als je momentum begint af te breken, we durven te wedden dat dat van iedereen tot op zekere hoogte zo is. Maar dat betekent niet dat je het moet opgeven, ook al heb je het een paar keer verknoeid. Je moet gewoon een beetje van die optimistische, ambitieuze nieuwjaarsenergie terugbrengen – en we weten hoe we dat moeten doen.

We zijn er om jou en je nieuwjaarsdoelen een nieuwe start te geven, met deze 5 tips om het momentum van je nieuwe voornemens terug te brengen.

1. Noteer je voortgang tot dusver

Soms, als we onszelf een doel stellen, is het gemakkelijk om het proces om daar te komen te negeren. Je hebt misschien het gevoel dat het je niet is gelukt totdat je het enorme doel hebt bereikt dat je hebt gesteld. Tot je 100 kg hebt gesquat of 10 km hebt gelopen.

Maar door op deze manier te denken, wordt alle belangrijke vooruitgang die is geboekt op de weg naar een doel, verwaarloosd. Om er zeker van te zijn dat je je meer bewust bent van de waarde van de weg erheen, schrijf je alles op wat je tot nu toe hebt bereikt, ook al lijkt het klein.

Laten we zeggen dat het je doel was om elke dag te mediteren. Misschien heb je maar om de paar dagen gemediteerd, schrijf dat op – we zijn er vrij zeker van dat het meer sessies zullen zijn dan vorig jaar! Denk na en waardeer al je progressie.

2. Stel een aantal nieuwe minidoelen in

Als je een beetje ongeduldig bent, is deze tip misschien precies wat je nodig hebt om die ambitie nieuw leven in te blazen.

Het stellen van minidoelen die in de nabije toekomst veel beter haalbaar zijn, geeft je dat verslavende gevoel van voldoening en het voelt minder overweldigend. Je boekt vooruitgang naar een groter doel en je hebt nieuwe in gedachten om dat momentum hoog te houden.

Als je voornemen bijvoorbeeld was om een ​​netter persoon te zijn, stel jezelf dan een mini-doel om op zaterdag 20 minuten te besteden aan het opruimen van je slaapkamer. Dit zet je weer op het pad naar dat grotere doel, en geeft je iets kleins en praktischer om in de tussentijd naartoe te werken.

3. Onthoud waarom je je doelen hebt gesteld

Het is gemakkelijk om te vergeten waarom je überhaupt je ​​resolutie hebt ingesteld als alle gebruikelijke obstakels je in de weg staan.

Misschien heb je een besluit genomen om elke dag om 7 uur op te staan. Maar als dat alarm afgaat, vergeet je gemakkelijk waarom je dat doel ooit hebt gesteld. We zijn er allemaal geweest, en het is belangrijk om niet te hard te zijn tegen jezelf.

Maar het is ook belangrijk om jezelf eraan te herinneren waarom je dat doel hebt gesteld. Misschien heb je besloten elke dag om 7 uur op te staan ​​omdat je je ochtenden niet wilt haasten. Denk consequent na over deze redenen en binnenkort hoef je het niet meer te onthouden – het komt vanzelf.

4. Vraag om hulp

Als je echt moeite hebt om jezelf verantwoordelijk te houden, vraag dan een vriend of familielid om hulp. Dit kan in de vorm zijn dat ze je bij je doelen voegen, of je gewoon elke dag een herinnering geven.

Zelfs als je anderen om je heen bewust maakt van een nieuwe weg die je begint, of een doel waar je naartoe werkt, zul je je meer verantwoordelijk voelen. Vraag elke dag om een ​​herinneringstekst, of vraag hen om regelmatig te vragen hoe je voortgang gaat.

5. Leer van wat je tot nu toe hebt bereikt

Denk na over hoe je resoluties tot nu toe verlopen en wat voor je heeft gewerkt en wat niet. Misschien wilde je elke ochtend sporten, maar heb je moeite om op tijd op te staan. Daarover nadenken en ervan leren, betekent dat je je training op een ander moment van de dag moet proberen om het voor je te laten werken.

Als een deel van de weg naar je nieuwjaarsdoel niet voor jou werkt, probeer dan het doel niet helemaal los te laten, maar pas je aan en zoek een andere manier om het te laten werken.

Bericht om mee naar huis te nemen

Het belangrijkste om mee te nemen, is niet te teleurgesteld of ontmoedigd te zijn als je voornemens niet helemaal volgens plan verlopen. Heb geduld en vertrouwen in de weg naar je doel en verwacht niet te snel te veel.

Laat je vrienden en familie weten wat je probeert te bereiken en laat hen je steunen. En nog belangrijker, reflecteer en wees trots op de vooruitgang die je tot nu toe hebt geboekt, schrijf geen succes af, hoe groot of klein ook.

Op zoek naar meer advies?

LEES DIT OOK:

11 gezonde gewoonten voor het thuiswerken

Mentale kracht

11 gezonde gewoonten voor het thuiswerken

2020-12-02 06:00:18van Monica Green

Hoe te beginnen met mediteren | 5 stappen voor beginners

Mentale kracht

Hoe te beginnen met mediteren | 5 stappen voor beginners

2020-12-31 06:00:51van Monica Green

5 humeur verbeterende oefeningen die je kunt doen met beperkte ruimte

Training

5 humeur verbeterende oefeningen die je kunt doen met beperkte ruimte

2020-11-15 06:00:32van Monica Green



Monica Green

Monica Green

Schrijver en Expert

Monica komt oorspronkelijk uit het zuiden van Londen en studeerde af aan de Universiteit van Leeds met een graad in filosofie. Nadat ze tijdens haar studie haar liefde voor de sportschool ontdekte, voelde Monica zich aangetrokken tot krachttraining, wat haar enorm hielp tijdens stressvolle tijden als student. Ze schreef voor een populaire studentensite, en ontwikkelde haar vaardigheden als auteur en schreef dan ook regelmatig trending stukken. Ze vindt het geweldig dat ze haar liefde voor schrijven kan combineren met haar passie voor de sportschool. In haar vrije tijd houdt Monica van koken, nieuwe restaurants uitproberen met vrienden en nieuwe wandelpaden verkennen.