Training

Vetverlies en spieropbouw | Ontdek het geheim..

Een van de meest voorkomende doelen die mensen hebben, is lichaamsvet verliezen en tegelijkertijd spieren opbouwen. Maar is het mogelijk?

Kortom: ja.

Dat is het. Dat is het artikel. Tenzij je wilt weten hoe je het moet doen, dat wil zeggen … Myprotein PT Calvin Crooks is hier om het voor je op te splitsen, waardoor het gemakkelijk wordt om de wetenschap ervan te begrijpen. Maar het is eigenlijk allemaal vrij eenvoudig. Het enige wat je hoeft te doen is blijven rondhangen, de video bekijken en aan de slag gaan met je vetverbrandende en spieropbouwende journey.

Hier is hoe het te doen

Calorietekort

Dit heb je waarschijnlijk al eens eerder gehoord. De sleutel tot gewichtsverlies is een calorietekort. Het is zo simpel. Je moet je onderhoudscalorieën met ongeveer 100-500 calorieën verlagen, afhankelijk van je lichaamsvetpercentage. Als je een hoog lichaamsvetpercentage hebt, moet je mogelijk je calorieën iets meer verminderen dan deze aanbeveling.

En voor het geval je het in het verleden hebt gemist, je onderhoudscalorieën zijn het aantal calorieën dat je elke dag nodig hebt om op hetzelfde lichaamsgewicht te blijven.

Niet elke training hoeft moeilijk te zijn – lees hoe je een calorietekort berekent in drie eenvoudige stappen:

Hoe een calorietekort in 3 stappen te berekenen

Voeding

Hoe een calorietekort in 3 stappen te berekenen

2022-01-31 09:00:40van Claire Muszalski

Eiwitrijk dieet

Je moet voorzichtig zijn met wat je in je lichaam stopt, zelfs als je een calorietekort hebt. Je lichaam heeft brandstof nodig, en dit zou in de vorm van voedzaam voedsel moeten zijn. Vooral voedingsmiddelen met een hoog eiwitgehalte. Om succesvol spieren op te bouwen, moet je 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht eten. Het klinkt als veel – en dat is het ook – maar een gemakkelijke manier om je inname te verhogen is met eiwitsnacks en wei-eiwitpoeder.

Een eiwitarm dieet plus een calorietekort leidt niet alleen tot honger, maar ook tot matige spiergroei.

Hier is hoe je het gaat doen – gezonde maaltijden bereiden totdat je erbij neervalt…

Een gezonde boodschappenlijst voor spiergroei & gewichtsverlies

Voeding

Een gezonde boodschappenlijst voor spiergroei & gewichtsverlies

2021-09-30 14:00:04van Liam Agnew

Training

Om spieren op te bouwen zul je een paar keer per week aan krachttraining willen doen. Dit moet compound oefeningen omvatten die zijn verdeeld over je bovenlichaam en onderlichaam.

Voordelen van compound oefeningen | Spiermassa opbouwen, vet verbranden

Training

Voordelen van compound oefeningen | Spiermassa opbouwen, vet verbranden

2021-12-27 12:00:40van Scott Whitney

En om je te concentreren op afvallen, zullen HIIT-workouts je beste vriend zijn. HIIT en cardio. Als dit niet is wat je gewend bent, vind je hier alles wat je moet weten:

7 HIIT Trainingen die je moet proberen

Training

7 HIIT Trainingen die je moet proberen

2021-08-28 07:00:46van Scott Whitney

Een cardio split

Deze splitsing helpt ervoor te zorgen dat als je lichaamsvet eenmaal is afgenomen, het ook laag blijft.

  • Doe in week één en drie van je plan drie cardiodagen per week
  • Doe in week twee en vier van je plan twee cardiodagen per week

Kan iedereen vet verliezen en tegelijkertijd spieren opbouwen?

Hoewel dit advies perfect is voor beginners en mensen die fit willen worden na een tijdje niet te hebben gesport, kan het voor iedereen werken en in verschillende snelheden en gradaties.

Bericht om mee naar huis te nemen

Onthoud: iedereen is anders. Vergelijk jezelf niet met anderen. Je vermogen om in een bepaald tempo spieren op te bouwen en vet te verliezen, is onder andere te danken aan genetica. Dus, als je niet zo snel vooruitgang boekt als je zou willen, maak jezelf dan niet gek. Geef in plaats daarvan je ouders de schuld.

Genoten van dit artikel?

BEKIJK DIT OOK:

Spiergroei verbeteren | Hoe versnel je je spiergroei?

Training

Spiergroei verbeteren | Hoe versnel je je spiergroei?

2022-02-02 12:00:20van Alice Pearson

Verschillende Trainingsprincipes | 8 verschillende trainingsprincipes

Training

Verschillende Trainingsprincipes | 8 verschillende trainingsprincipes

2022-02-02 10:00:52van Jennifer Blow

Macro Calculator | Hoe je je macro's kunt berekenen voor flexible dieting en IIFYM

Voeding

Macro Calculator | Hoe je je macro's kunt berekenen voor flexible dieting en IIFYM

2021-11-16 10:00:41van Jamie Wright



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Schrijver en Expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.