Training

Dumbbell-only Leg Day voor als de sportschool vol is

Het enige wat je nodig hebt voor een goede sportschoolsessie is een paar dumbbells. Zelfs op legday. Ja, echt, luister even naar me. Er is geen squatrek nodig voor squats als je het gewicht onder je kin kunt houden. Er is geen barbell nodig voor deadlifts als je gewoon een dumbbell in elke hand kunt houden. En niemand weet dit beter dan @emdixonfitness. Ze is hier met een volledige beentraining met niets anders dan twee dumbbells.

Of het nu maandagavond 18.00 uur is en de sportschool vol zit of je nieuw bent en je wilt oriënteren voordat je het squatrek gebruikt, deze training is perfect. En we kunnen bijna garanderen dat je het de dag erna zult voelen.

De training

Dumbbell squats

  • Pak een dumbbell
  • Houd de dumbell met beide handen onder je kin
  • Houd je voeten op schouderbreedte uit elkaar
  • Buig je knieën en squat zo laag als je comfortabel kunt
  • Ga terug omhoog naar de startpositie

Dumbbell RDL

  • Pak een dumbbell in elke hand
  • Houd je voeten op schouderbreedte uit elkaar
  • Ga via de heupen naar beneden, duw je billen naar buiten en houd je armen gestrekt tot ze net onder je knieën zijn
  • Drijf je heupen naar voren terwijl je door de beweging weer omhoog komt
  • Houd je rug recht en je core strak

Dumbbell reverse lunges

  • Pak een dumbbell in elke hand
  • Begin met je handen naast je en je voeten bij elkaar
  • Beweeg een van je benen naar achteren op een afstand die comfortabel is en rust op je tenen
  • Buig beide knieën tot je zo laag mogelijk bent
  • Je voorste knie moet over je tenen op de grond staan ​​- je mag niet verder gaan dan dit
  • Houd je rug recht en duw omhoog door je voorste been totdat je weer staat

Dumbbell split squats

  • Om op te zetten pak je een dumbbell in elke hand en laat je een voet op een bank rusten
  • Schud naar voren op je voorste voet tot je op een comfortabele afstand van de bank bent
  • Buig je voorste been en houd al je gewicht op dit been
  • Duw jezelf dan weer omhoog door de beweging totdat je in de startpositie bent

Hier is de outfit:

Bericht om mee naar huis te nemen

Als je niet in de stemming bent om door de sportschool te dwalen om de machines te vinden die je nodig hebt voor je sessie, is er geen beter moment om een ​​workout met alleen dumbbells uit te proberen. En als je geen afscheid kunt nemen van het squatrek, neem dan gewoon een paar van deze bewegingen op in je volgende leg day om je trainingen verfrissend en leuk te houden.

Vond je dit artikel nuttig?

LEES DIT OOK:

Onze top 10 squat proof leggings, beoordeeld door jou

Kleding

Onze top 10 squat proof leggings, beoordeeld door jou

2022-03-28 10:00:42van Monica Green

5 trainingen & wat te dragen | Van HIIT tot hardlopen & krachttraining

Kleding

5 trainingen & wat te dragen | Van HIIT tot hardlopen & krachttraining

2022-02-21 07:00:16van Monica Green

Minder wassen, meer sporten | Polygiene X MP Kleding

Kleding

Minder wassen, meer sporten | Polygiene X MP Kleding

2022-03-17 20:00:51van Monica Green



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Schrijver en Expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.