0 Winkelmandje

Er zijn op dit moment geen producten in jouw winkelmandje

Training

KatieJFit’s Full-Body Resistance Band Workout | Work Out From Home

Een full body workout kan enorm effectief zijn, vooral wanneer je geen toegang hebt tot de sportschool. Als je bovendien geen tijd hebt om vijf dagen per week te trainen, dan is een volledige lichaamstraining precies wat je nodig hebt.

Deze weerstandsbandtraining van KatieJFit helpt je hele lichaam vorm te geven en traint meer spiergroepen in één sessie dan een traditionele workout split.

Weerstandsbanden zijn een relatief goedkope en effectieve manier om te trainen, het geeft je namelijk die extra weerstand die je nodig hebt om resultaten te zien. Probeer deze supereenvoudige training met acht oefeningen om elke spiergroep te versterken.

KatieJFit’s training

Katie heeft de full body workout een upgrade gegeven met weerstandsbanden om het het beste van twee werelden te krijgen. Chris onze PT hier bij Myprotein heeft ons zijn beste tips gegeven voor het uitvoeren van elke oefening. Doe voor elke oefening 3 sets van 15 herhalingen.

Chest flies 

  • Houd een lichte buiging in de ellebogen en knijp de borst goed samen.
  • Zorg voor een langzame beweging terug voor betere spanning.

Bentover Row 

  • Rug en nek in lijn en recht.
  • Knijp de schouderbladen samen.
  • Buig lichtjes in de knieën en trek in de navel.

Sumo Deadlift

  • Rug en nek neutraal met een brede houding net buiten de schouders.
  • Trek de band tussen de benen omhoog en knijp in je billen.
  • Houd de beweging soepel en gecontroleerd.

Banded V Crunch

  • Houd de voeten van de vloer en de spanning in de band de hele beweging.
  • Houd de borst en rug recht.

Overhead Press

  • Houd de beweging soepel en gecontroleerd en duw vanuit de borst, breng het hoofd naar beneden wanneer je eroverheen duwt om de beweging te voltooien.

Stationary Lunge 

  • Met een rechte rug en een lichte buiging in je knie, leun je naar voren totdat je de hamstring voelt strekken.
  • Duw het andere been terug voor evenwicht en door een beetje in de bil te knijpen, train je deze ook.

Front Raises

  • Houd het lichaam recht en de buikspieren aangespannen.
  • Breng met gestrekte armen omhoog tot op gelijke hoogte met je gezicht om het branden in de voorkant van de schouders te voelen.

Bericht om mee naar huis te nemen

Een weerstandsband is een goedkope toevoeging aan je geïmproviseerde thuisworkouts en met de veelzijdigheid ervan bieden ze je veel nieuwe opties. Dit combineren met een volledige lichaamstraining is een geweldig effectieve manier om je in het zweet te werken terwijl het toevoegen van de extra weerstand van één simpele band daadwerkelijk het verschil kan maken.



Isaac Syred

Isaac Syred

Schrijver en Expert

Isaac is een merk communicatie student met een passie voor alles wat met fitness te maken heeft. Hij heeft altijd een passie voor voetbal gehad, speelde op een hoog jeugdniveau en heeft 4 jaar aan competitief kickboksen gedaan. De afgelopen jaren heeft Isaac zich gefocused op het continu verbeteren in de sportschool, van zowel functional fitness als de meer bodybuilding-stijlen van trainingen. Hij is er sterk van overtuigd dat je altijd voldoende balans moet hebben in je leven en brengt zijn weekenden graag door met vrienden.